Website en social media

nieuwe website

In 2020 hebben we onze website in een nieuw jasje gestoken en in 2021 hebben we de website verder gevuld met actuele informatie als het delen van de data van informatieavonden maar ook acties en nieuwe partners die zich aan ons verbonden hebben. Het up to date houden van de website vraagt constante aandacht.

We merken dat door de professionele look en het feit dat steeds meer mensen het werk van Dream4kids leren kennen het websitebezoek vergroot. In 2022 zijn we de website blijven vullen met mooie verhalen en concrete informatie om te inspireren. We kunnen wel zeggen dat met 14505 unieke website bezoeken in 2022 we goed gevonden worden. Ook de mooie reacties die we ontvangen op onze berichten op social media groeien nog steeds. Het is fijn om te merken dat mensen ons volgen en geïnteresseerd zijn in het werk dat we doen. We zullen de mooie verhalen en inspirerende acties dan ook in 2023 blijven delen in de hoop zo nog meer mensen aan ons te binden.

Bekijk de website

Volg ons online

We zijn actief op Facebook, Instagram en LinkedIn, en in iets mindere mate op Twitter en YouTube. Onze insteek is altijd positief: de kracht van aandacht en positiviteit is een belangrijke kernboodschap. Naast het posten van eigen berichten haken we ook aan, waar mogelijk, bij de actualiteit. Bijvoorbeeld bij de Week van de Kindermishandeling of Nationale Vrijwilligersdag.

social media

Gezien het bescheiden budget van de stichting voor promotie kunnen we nog niet inzetten op landelijke mediacampagnes, we merken echter wel dat door de samenwerking met Social Media Monteur de bezoekersaantallen en volgers van onze social media kanalen stijgen.
Op Linkedin is het aantal volgers met 52% gestegen, op Twitter met 11%, op Facebook met 2%, op Instagram met 19% en op Youtube met 3%.

Steeds meer mensen raken zo bekend met het mooie werk dat Dream4Kids doet en dit vergroot onze naamsbekendheid. Voor 2023 hopen we deze trend voort te kunnen zetten en als dit dan vervolgens resulteert in meer inkomsten kunnen we voor nog meer kinderen een unieke en op maat gemaakte Droomdag organiseren.

Dream4Kids op instagram

Fondsenwerving

Omdat Dream4Kids geen overheidssubsidies krijgt zijn we voor onze inkomsten volledig afhankelijk van donaties van particulieren, bedrijven en georganiseerde evenementen. Door de gevolgen van corona hebben we gemerkt hoe belangrijk het is om de inkomsten te verspreiden over meerdere kanalen; particulieren, bedrijven en fondsen. Samen met de nieuwe fondsenwerver die in 2022 is gestart hebben we elk van deze kanalen een plan gemaakt en zijn we gestart met de uitvoering

• In het verleden is gebleken dat vermogensfondsen vaak mooie bedragen doneren aan goede doelen. In 2022 hebben de samenwerking met bijv. de AFAS Foundation en Dr. Vaillant fondsen kunnen verlengen maar we hebben ook een aantal nieuwe fondsen met succes aangeschreven. Dit heeft ertoe geleid dat we een maandplanning hebben opgezet waarin we maandelijks een aantal fondsen aanschrijven om zo een stabielere vorm van inkomsten te genereren.
  • Voor de relaties met bedrijven is het belangrijk om de warme contacten te koesteren en vandaar uit verder uit te bouwen. Als elk bestaand warm contact één nieuw contact aandraagt, kunnen we onze partners verdubbelen. Vooral dus eerst zaaien en dan oogsten. Met de ontwikkeling van de menukaart met daarin meerdere opties voor bedrijven om ons te steunen hebben we een mooi pakket in handen. MVO wordt daardoor makkelijker  gemaakt voor de bedrijven en ook de medewerkers van de bedrijven kunnen een steentje bijdragen aan het uit laten komen van dromen voor kinderen met een trauma
  • Door de invloed van Corona zagen we  dat evenementen georganiseerd door particulieren en scholen een kwetsbare inkomstenbron waren. Gelukkig hebben  er in 2022 weer een aantal mooie initiatieven plaatsgevonden maar we hebben ook zelf nagedacht over het opzetten van acties/evenementen. Een mooi voorbeeld daarvan is de chocoladeletter actie die we samen met Olala Chocola zijn gestart waarbij zowel bedrijven als particulieren een bijdrage konden leveren aan Dream4Kids. Een ander mooi voorbeeld waren de carnavalsemblemen. Ook dat was een zeer succesvolle actie. Met de blik op 2023 kunnen we verklappen dat deze 2 acties in ieder geval herhaald zullen worden en hopen we dat er nog meer mooie initiatieven komen.

Dit jaar alweer voor het vijfde jaar hebben in september de dames en heren van Cycle4Dreams een geweldige prestatie geleverd door het beklimmen van de Col de I’Iseran. Op donderdag en vrijdag is de gehele club richting de Col gereden en na een heerlijke en gezonde maaltijd op vrijdagavond en een goede nachtrust was zaterdag de dag van het beklimmen van de berg.

De groep met fietsers was dit jaar wat kleiner dan de voorgaande jaren maar dat heeft ze er niet van weerhouden om een fantastisch bedrag bij elkaar te fietsen voor Dream4Kids.
Samen hebben ze een bedrag van €16.611,15 opgehaald voor Dream4Kids! Wij zijn enorm trots en dankbaar. Samen maken we het verschil in het leven van een kind met een trauma. ❤️

Droompartner aan het woord

Olala Chocola Breda is erg trots droompartner te zijn van Dream4Kids. Wij hebben nu al een aantal jaar een super leuke samenwerking met als hoogtepunt onze chocolade letter actie afgelopen december. Wij vinden het erg belangrijk als bedrijf om onze maatschappelijke verantwoording te nemen. Dat doen we o.a. door onze cacao in te kopen via het coacao – trace programma, wat ervoor zorgt dat cacao boeren een eerlijke prijs krijgen maar ook ondersteuning die er daadwerkelijk toe doet.

Wij zijn vanaf het begin al erg enthousiast over de samenwerking met Dream4Kids omdat wij van mening zijn dat Dream4Kids ook daadwerkelijk verschil maakt. Het is voor ons een erg drukke periode in de maand december en het is erg van belang dat alles dan soepel kan lopen en goed georganiseerd is, de geweldige medewerkers/vrijwilligers van Dream4Kids hebben dat absoluut mogelijk gemaakt, met een geweldig eindbedrag als resultaat.

Vrijwilliger bij dream4kids
Het start met een visie
Cijfers en feitjes
Giften, overige acties en donaties, sponsoren